hella
bilstein
vdo
mann
Behr Hella Service
pagid
eibach
mintex

Αυτός είναι ο λόγος που αναπτύσσουμε ηλεκτρονικά αμορτισέρ για αυτόνομη οδήγηση

Πώς να πετάξετε στον έβδομο ουρανό.

Εξογκώματα, αρθρώσεις τσιμέντου, λακκούβες: Τα εμπόδια αυτά αποτελούν εφιάλτη για τους οδηγούς αυτοκινήτων. Έχουν σίγουρα δυσμενείς επιπτώσεις στην οδηγική άνεση. Εδώ είναι που παίζουν το ρόλο τους τα αμορτισέρ μας καθώς και στα μελλοντικά αυτόνομα αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς, στα οποία τα αμορτισέρ θα έχουν ιδιαίτερα μεγάλη ζήτηση. Για την αποφυγή του αισθήματος ναυτίας αλλά και για λόγους ασφάλειας στην οδήγηση, το αμάξωμα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο ευαίσθητο στις διεγέρσεις κραδασμών. Στο σενάριο αυτό, ένα συμβατικό αμορτισέρ αντιδρά μόνο στα ερεθίσματα που συναντά στο δρόμο. Ωστόσο, τι θα συνέβαινε αν τα αμορτισέρ μας μπορούσαν να κάνουν τη δουλειά τους εκ των προτέρων; Αν μπορούσαν να δουν πότε το αυτοκίνητο προσεγγίζει ένα εξόγκωμα στο δρόμο, ώστε να χρησιμοποιούν τη δύναμη απορρόφησης κραδασμών τους με ακρίβεια; Αν γνώριζαν πόσο γρήγορα και με τι γωνία παίρνεται κάθε στροφή; Εδώ είναι που επεμβαίνει ο συνάδελφός μας, Andreas Rohde. Διευθύνει το Τμήμα Καινοτομίας και Τεχνολογίας στην εταιρεία μας, thyssenkrupp Bilstein.

Μαζί με την ομάδα του, ο Rohde διερευνά, αφενός, μεθόδους για τη μεταφορά της επίδρασης της απορρόφησης των κραδασμών με μεγαλύτερη ακρίβεια στους τροχούς. Αφετέρου, θέλει να φιλτράρει τόσο αποτελεσματικά τον τεράστιο αριθμό δεδομένων που μεταδίδονται κάθε δευτερόλεπτο από ένα αυτοκίνητο εν κινήσει, ώστε να μπορεί ο μηχανισμός ελέγχου του οχήματος να στέλνει τις σωστές εντολές στα αμορτισέρ στις σωστές χρονικές στιγμές. Η τρέχουσα κατάσταση της τεχνολογίας μας αντιπροσωπεύεται από τα επονομαζόμενα ημιενεργά αμορτισέρ. Χάρη στο πολύ ανεπτυγμένο λογισμικό, είναι σε θέση να μετατρέπουν μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου τα δεδομένα που συλλέγουν οι αισθητήρες από το όχημα. Το κορυφαίο σύστημα της thyssenkrupp Bilstein ονομάζεται DampTronic sky®.

Σε αυτή τη λύση αμορτισέρ, εγκαθίστανται δύο βαλβίδες σε κάθε ένα από τα τέσσερα αμορτισέρ, που μπορούν να προσαρμόσουν την επίδραση της απορρόφησης κραδασμών με ένα συνεχή μεταβαλλόμενο τρόπο. Η μία βαλβίδα ρυθμίζει το αμορτισέρ κατά τη διάρκεια της επέκτασης (στάδιο αναπήδησης) και η άλλη το ρυθμίζει κατά τη διάρκεια της συμπίεσης (στάδιο πρόσκρουσης). Η βέλτιστη απορρόφηση κραδασμών επιτυγχάνεται για κάθε μεμονωμένο τροχό σε οποιαδήποτε στιγμή του χρόνου. «Για παράδειγμα, αν οδηγείτε με τα μπροστινά ελαστικά πάνω από ένα εμπόδιο μείωσης ταχύτητας, η πληροφορία αυτή καταγράφεται μαζί με την ταχύτητα του οχήματος, το ύψος και το πλάτος του εμποδίου,» εξηγεί ο Rohde. Τα αμορτισέρ των πίσω τροχών θα μπορούσαν τότε να αντιδράσουν με ακρίβεια μέσω των δύο βαλβίδων, πρώτα στο στάδιο πρόσκρουσης, κι έπειτα στο στάδιο αναπήδησης.

Η επεξεργασία οδηγικών δεδομένων και άλλων δεδομένων του οχήματος αποτελεί πραγματική πρόκληση για εμάς. Ο Andreas Rohde λέει: «Κάνουμε συνεχώς έρευνες για τη βελτίωση των αλγορίθμων μας, ώστε να μπορούν να εντοπίζουν πληροφορίες που σχετίζονται με την απορρόφηση κραδασμών του αυτοκινήτου, όσο πιο γρήγορα γίνεται και ανάμεσα στα εκατομμύρια των διαθέσιμων πληροφοριών.» Επιπλέον, ο Rohde και η ομάδα του προσπαθούν να καταλάβουν ποιες δυνάμεις και ποιες επιταχύνσεις επηρεάζουν το σώμα κατά την οδήγηση και μαζί με άλλες αντιλήψεις των αισθήσεων προκαλούν το αίσθημα ναυτίας. Ο ιδανικός μας στόχος είναι να μην αισθάνονται καθόλου οι επιβάτες του οχήματος τα εξογκώματα, τις στροφές, τα φρεναρίσματα και τις επιταχύνσεις. Και ίσως ένα ταξίδι με το αυτοκίνητο και με τη βοήθειά μας μπορεί να γίνει τόσο ήσυχο όσο κι ένα ταξίδι με το τρένο.

Αυτός είναι ο λόγος που αναπτύσσουμε ηλεκτρονικά αμορτισέρ για αυτόνομη οδήγηση 2 Αυτός είναι ο λόγος που αναπτύσσουμε ηλεκτρονικά αμορτισέρ για αυτόνομη οδήγηση

www.bilstein.gr

Λ.Συγγρού 246 & Δαβάκη
Καλλιθέα, τκ.17672
+30 210 9531690-5
+30 210 9531696-7
info@electra-hellas.gr