hella
bilstein
vdo
mann
Behr Hella Service
pagid
eibach
mintex

Γιατί οι ανώνυμες μονάδες αερανάρτησης μέσω internet παρουσιάζουν κίνδυνο για την ασφάλεια

Κάναμε την δοκιμή

Όσοι αναζητούν νέες μονάδες αερανάρτησης online θα βρουν γρήγορα πολλά φθηνά προϊόντα: υπάρχουν πολλές online πλατφόρμες πωλήσεων που προσφέρουν ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Σ’ ένα από τα πολλά portals για παράδειγμα προσφέρονται αεραναρτήσεις για την Mercedes-Benz αξίας περίπου 235€. Πρόκειται για μια εκπληκτικά φθηνή τιμή για το όπως υποστηρίζεται
«ολοκαίνουρια» προϊόντα. Μια τιμή που θα έπρεπε να σημάνει συναγερμό. Θέλαμε να μάθουμε τι βρίσκεται πίσω από τα υποτιθέμενα καινούρια προϊόντα οπότε πραγματοποιήσαμε μια δοκιμή.

Για να πραγματοποιηθεί, ξεκινήσαμε με την παραγγελία μιας μονάδας αερανάρτησης η οποία αναφερόταν ως «καινούρια». Κάτι που ο πωλητής δεν περίμενε: η φθηνή μονάδα αερανάρτησης δεν εγκαταστάθηκε απλά στο αυτοκίνητο, αλλά έπρεπε να περάσει την μια δοκιμή αντοχής μετά την άλλη.

Η πρώτη αξιοσημείωτη διαφορά μεταξύ του ανταγωνιστικού προϊόντος και της νέας εργοστασιακής μας μονάδας αερανάρτησης BILSTEIN B4: τα προϊόντα μας παραδίδονται πάντα με όλες τις λεπτομέρειες και τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Περιλαμβάνουν πληροφορίες για το προϊόν και τον κατασκευαστή, καθώς και σημαντικές οδηγίες εγκατάστασης και ασφάλειας. Στην σαφώς κατώτερη συσκευασία του ανταγωνιστή όλα τα παραπάνω έλειπαν. Και ενώ τα προϊόντα μας συνοδεύονται πάντα από εκτενείς οδηγίες για την εγκατάσταση, η συσκευασία του ανταγωνιστή δεν περιείχε σχετικές οδηγίες.

Παράλληλα και άλλες ποιοτικές διαφορές, η ηλεκτρονική σύνδεση παρουσίαζε εντυπωσιακές διαφορές: στην μονάδα αερανάρτησης μέσω internet παρατηρήσαμε αμέσως ένα παλιό βύσμα με παλαιότερη ημερομηνία παραγωγής και παγιδευμένες ακαθαρσίες. Επιπλέον, η βίδα του προϊόντος του ανταγωνιστή είχε σημάδια φθοράς. Επιπρόσθετα, η κωνική περιοχή ήταν βαμμένη, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη ασφάλεια. Προέκυψε η πρώτη μας απορία: είναι το υποτιθέμενο καινούριο εξάρτημα απλά ένα ανακατασκευασμένο χρησιμοποιημένο προϊόν;

Στην πρώτη μας δοκιμή μετρήθηκαν τα συνολικά χαρακτηριστικά του ελατηρίου της αερανάρτησης: κατά την διάρκεια της δοκιμής φορτίου στο δοκιμαστήριο υπήρξαν μεγάλες αποκλίσεις στα μήκη των ελατηρίων. Εκτός από αυτό, οι πτυχώσεις στο προστατευτικό κάλυμμα είχαν τραβηχτεί προς τα μέσα και με ακανόνιστο τρόπο. Ο Διευθυντής Συνεργείου της BILSTEIN Marco Kunert επισημαίνει: «Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει το προστατευτικό κάλυμμα να έρχεται σε επαφή με την φούσκα του ελατηρίου και από την τριβή να την καταστρέψει». Από την άλλη, στο σύστημα αερανάρτησης BILSTEIN B4, το προστατευτικό κολάρο διπλώνει τακτικά.

Οι διαφορές μεταξύ των δύο προϊόντων έγιναν ακόμα πιο εκπληκτικές στο δοκιμαστήριο θορύβου. Η μέτρηση έδειξε ότι το ανταγωνιστικό προϊόν ήταν σαφώς πιο θορυβώδες από την αερανάρτηση BILSTEIN B4. Οι λόγοι για αυτό είναι η μεγάλη τριβή λόγω της μη αυθεντικής σφράγισης και της απώλειας λαδιού.

Το αποτέλεσμα την δοκιμής θα μπορούσε να οδηγήσει μόνο σε ένα συμπέρασμα: η μονάδα που παραγγέλθηκε online, να υπενθυμίσουμε ότι αφορούσε καινούριο προϊόν, απορροφά ελάχιστα τις ταλαντώσεις και φάνηκε να είναι ήδη πολύ φθαρμένη.

Αυτές οι παρατηρήσεις συμπίπτουν με τα αποτελέσματα της τελευταίας δοκιμής. Οι δυναμικές μετρήσεις των χαρακτηριστικών καμπυλών σε ένα δοκιμαστήριο μέτρησης φορτίου αποκάλυψαν μια μεγάλη απώλεια της δύναμης απόσβεσης: το προϊόν του ανταγωνιστή που αγοράστηκε στο internet, διέθετε μόνο το 29% της απαιτούμενης δύναμης απόσβεσης. Είναι προφανές: Η μονάδα αερανάρτησης ήταν απλώς ακατάλληλη και ως εκ τούτου επικίνδυνη.

Μετά τις δοκιμές, η μονάδα αερανάρτησης αποσυναρμολογήθηκε. Η αξιολόγηση έφερε και εδώ ανησυχητικά στοιχεία στο φως. Για παράδειγμα, υπήρχε συνδυασμός παλιών και νέων εξαρτημάτων. Επιπλέον, μπορέσαμε να διαπιστώσουμε ότι είχε εγκατασταθεί νέο πακέτο κλεισίματος, με μη επαγγελματικό τρόπο: συνεπώς, τα αμορτισέρ ήταν περίπου 10 χιλιοστά κοντύτερα σε συνολικό μήκος.

Το συμπέρασμα του Marco Kunert είναι ξεκάθαρο: «Όπως είδαμε τα αμορτισέρ δεν έχουν καμιά δύναμη απόσβεσης. Πολλά από τα εξαρτήματα είναι χρησιμοποιημένα ή φθηνά αντίγραφα. Γι’ αυτό το λόγο τα εξαρτήματα αυτά αποτελούν σημαντικό κίνδυνο για την ασφάλεια».

Με πολλή δουλειά καταφέραμε τελικά να διαπιστώσουμε ότι το προϊόν του ανταγωνιστή είναι στην πραγματικότητα ένα παλιό αμορτισέρ της BILSTEIN, το οποίο είχε κατασκευαστεί από εμάς το 2005 στο Mandern της Γερμανίας.
Αυτά για ένα καινούριο εξάρτημα...

BLSTN DMP 143 1024x683 BLSTN DMP 161 1024x683

BLSTN DMP 139 1024x683 2018 02 comparison air suspension GR 5

Λ.Συγγρού 246 & Δαβάκη
Καλλιθέα, τκ.17672
+30 210 9531690-5
+30 210 9531696-7
info@electra-hellas.gr

Αποδοχή Cookies